Indkøring

I vuggestuen skal I påregne at bruge minimum én uge på indkøring. Vi anbefaler dog to uger, da indkøringen dermed kan foregå i jer og jeres barns tempo. Vi har fokus på overgangen fra hjem til institution. Det er ofte første gang, at I som forældre skal aflevere jeres barn, så vi vægter en tæt dialog, således at vi kan få et indblik I jeres barns behov og rytme samt give jer en god og tryg oplevelse.

Der vil altid være én medarbejder der tager i mod jer og jeres barn. Dog vil de andre på stuen hurtigt komme på banen, så det ikke bliver for sårbart for jeres barn, da én medarbejder af gode grunde ikke er i Børnehuset i hele åbningstiden.

Den første dag vil I være sammen med jeres barn i én time. Derefter vil vi langsomt udvide tiden. Måske bliver I også sendt på en lille tur rundt i nabolaget. Tempoet i en indkøring er forskelligt fra barn til barn. Vi vægter altid, at det skal være en god oplevelse for jeres barn, at starte i Børnehuset.