Sygdom og hygiejne

Vi modtager ikke syge børn. Som gylden regel gælder det, at hvis barnet har feber, og/eller dets almentilstand er så dårlig, at det ikke kan følge med i de daglige aktiviteter, skal barnet blive hjemme. Vi vil gerne vide hvad barnet fejler, så vi kan orientere de andre forældre.

Hvis barnet bliver sygt i løbet af dagen eller er ude for et uheld, vil I altid blive kontaktet. Derfor er det vigtigt, at jeres kontaktoplysninger er ajour, så vi kan få fat i jer.

I skal være opmærksomme på at vi ikke må forsætte medicinbehandling. Det gælder for eksempel penicillin og øjendråber.

Vi følger Gentofte Kommunes retningslinjer vedrørende børns sygdom. De følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Læs her om sundhedsstyrelsens vejledning om smitsomme sygdomme.

Vi opfordrer til at alle forældre vasker hænder med deres barn/børn, når de kommer og går. På stuerne skal man tage skoene af eller blå futter på.