Visionen for det gode børneliv

Fælles for alle daginstitutioner i Gentofte Kommune er visionen "Tryghed, leg og læring - Børn forandrer verden."

Med visionen skal vi sikre at ethvert barn motiveres, inspireres og udfordres til toppen af deres potentiale.

Børn i Gentofte skal fra fødslen sikres et trygt fundament i en verden, hvor de vokser op og medvirker til forandring og mangfoldighed.
Derfor sætter vi alle kræfter i spil for at:

• Ethvert barn udvikler egen identitet i miljø med tryghed og nærvær. Det enkelte barn oplever glæden ved at lære, indgå i fælleskaber og forandre verden omkring sig.
  • Forældre og professionelle har de højeste ambitioner for udviklingen af barnets potentialer, og skaber de bedste betingelser for børnene.

Med udgangspunkt i Levende nærvær, Legende læring og Lyttende samspil ønsker vi at børnene bliver til Nogen og til Noget.

Det er ambitionen i visionen Tryghed, leg og læring - Børn forandrer verden